-->

Theme Layout

Boxed or Wide or Framed

Theme Translation

Display Featured Slider

No

Featured Slider Styles

Display Trending Posts

Display Instagram Footer

Dark or Light Style

Prepovedano kopiranje vseh vsebin in fotografij brez dovoljenja avtorice. Zagotavlja Blogger.

Preišči ta spletni dnevnik

Prvošolec: Prijem pisala


Imate tudi vi letos prvošolca? Kako drži pisalo? Jaz se, priznam, s (kolikor toliko) pravilnim prijemom pisala pri svojem prvorojencu ukvarjam že kar nekaj časa. Je namreč levičar, ti pa pisala ne vlečejo ampak potiskajo (kar je težje) in radi razvijejo več nepravilnosti (na primer kljukasto roko). Sámo risanje/pisanje oziroma aktivnosti s svinčnikom po papirju naj ne bi bile najprimernejše za spodbujanje razvoja pravilnega prijema pisala. Doma mu, pravzaprav vsem trem, ponudim druge raznolike aktivnosti in pripomočke za spodbujanje pravilnejšega prijema - preko igre, ustvarjanja, raziskovanja.

Včasih je težko ločiti pravilnega, funkcionalnega, od nepravilnih prijemov pisala. Priporočam pregled nazornih fotografij različnih prijemov z opisi na tej ali tej spletni strani. Prijem pisala se razvija preko več faz.

Aktivnosti s PINCETAMI
Otrokom lahko ponudite več aktivnosti z uporabo pincete: prenašanje frnikol, postavljanje frnikole na golf paličice, prenašanje in štetje pešk "lubenice", prenašanje penastih gobic polnih vode, cofkov, naravnih materialov ... Samo dejavnost prenašanja lahko spremenite v igro ali pa jo obogatite s spoznavanjem česa novega (npr. štetje, spoznavanje količin).
Kako izbrati pinceto? Naj ne bo okorna (nerodno debela) ob koncih, ne preširoka, biti mora dovolj mehka. Naša najljubša je plastična pinceta iz lekarne, take včasih prinesejo patronažne sestre za nego popka novorojenčka. Radi imamo tudi kovinski, ki sta pinceti za led (kupljeni na gospodinjskih oddelkih Name in Muellerja). Ena je vedno v kuhinji, druga za dejavnosti. Malo trša, za že močnejše roke, je pinceta za čajne vrečke (roza ročaji, Tedi). Primerna je tudi lesena (15 cm).



Aktivnosti s KAPALKAMI
S kapalkami oziroma pipetami lahko ustvarjamo, na primer mešamo barve, marmoriramo papir z oljem in barvami za živila, slikamo, obarvamo papirnate servetke, ali pa samo prenašamo vodo v različne posodice in druge predmete kot so Duplo kocke, priseski podstavka za milo, zelo majhne stekleničke ...
Najpogosteje uporabljamo plastične kapalke, a so se nam pri uporabi z barvami (predvsem jedilnimi z oljem) bolje obnesle steklene z gumijasto kapico. Te se lahko razstavi in opere v pomivalnem stroju. Oboje sem kupila v Sanolaborju.



ŠIVANJE in VEZENJE
Tudi šivanko se drži s triprstnim prijemom. Z otrokom se lahko lotite različnih projektov. Če bo šiviljski projekt imel smisel, namen, na primer blazina za v hišo za lutke ali gumb na medvedkovi jopi, bo motivacija večja. Šivanje in vezenje lahko otroku poenostavimo z uporabo obroča za vezenje, v katerega vpnemo blago.
Za začetek lahko poskusi šivati oziroma vesti na mrežico za vezenje, nadaljuje z blagom na obroču, šivanjem gumbov, gobelini, prtički ...
Sprva sem na obroč napela leakril, blago za vezenje s križci. Je trpežno, ni težko popravljati napak (se ne cufa in enostavno je iti kak šiv nazaj). Poleg ponudim iglo za gobeline in bombažno prejico. Kasneje lahko nadaljujete z navadnim bombažem in običajno šivanko.


DROBNI PREDMETI
Drobni predmeti, pa naj bodo to Stikeez figurice, cofki, zobotrebci in vžigaliceLego kocke, drobtine, kamenčki, različni materiali za NIZANJE: perlice s črkami, gumbi, slamice, nizanje perlic, peresnikov ali gumbov na kosmate žičke, nizanjem prek gumba, ZABIJANJE ŽEBLJEV: pravih v smrekov les, risalnih žebljičkov v pluto, VIJAČENJE ...

PLASTELIN in podobne mase
Z gnetenjem otroci krepijo mišice dlani in roke, z oblikovanjem pa tudi prijem. Plastelin si lahko naredimo tudi sami.

Geo plošča - ELASTIKE in ŽEBLJIČKI
Že sama igra z elastikami pomaga krepiti mišice prstov, lahko pa elastike še napenjajo preko kupljene, doma narejene (v desko zabijemo žeblje v enakomernih razdaljah) ali improvizirane (otroci si sami zatikajo risalne žebljičke) geo plošče, ali pa otrok napenja elastike preko storžev in drugih predmetov.

Pikanje s PIKALI
Tudi pikala, lahko jih kupite ali pa naredite sami, so v pomoč prijemu. Otrok lahko izpika različne like, pa naj bodo ti preprosti ali bolj kompleksni (npr. iz papirja različnih barv sestavi skupaj, lahko izpika obrisane celine sestavljanke sveta in si naredi svoj zemljevid ... ).

KLJUKICE ZA PERILO
Ni treba, da le obeša perilo z vami. Kljukice za perilo se lahko uporabi za pripravo različnih didaktičnih materialov in za ustvarjanje.

ŠKARJE in ŠKARJASTA ZAJEMALKA
Striženje s pravilnim prijemom škarij pomaga krepiti roko. Zanimiva in zabavna je tudi škarjasta zajemalka, s katero si lahko popestrimo delo ali obogatimo igro. Naš najmlajši ima trenutno skupaj s škarjasto zajemalko na policah pladenj za mafine in košarico divjih kostanjev.


LEPLJENJE
Tudi lepljenje lahko zakompliciramo. Namesto lepila v stiku uporabimo lepilo v lončku in ga nanesemo z lopatko za lepljenje. V lonček (od kreme) nalijem nekaj Mekola, otroku pa razložim, da naj uporabi čisto malo lepila.

NALEPKE
Otroci zelo radi delajo z nalepkami. V kolikor jim težave dela tisti odvečni del, negativ, priporočam to rešitev.

Pokanje MEHURČKASTE FOLIJE
Vsekakor ne samo koristna ampak tudi zabavna vaja za vso družino.

KREPITEV STABILIZATORJEV TRUPA (jedra) in MIŠIC RAMENSKEGA OBROČA
Sliši se blazno resno, a je lahko zelo igrivo. Nekaj predlogov (in več informacij) za krepitev mišic trupa in mišic ramenskega obroča. Vaje delajte skupaj z otrokom (seveda če ste le zdravi oziroma nimate posebnih omejitev), bodo koristile tudi vam. Stabilnost trupa in ramenskega obroča je pomembna pri vzdrževanju boljšega položaja telesa pri sedenju oziroma pri samem pisanju.

Pisanje, risanje in delo na VERTIKALNIH POVRŠINAH
Otrokom lahko ponudite risanje na table, stenske nalepke, papir nalepljen na omaro, ali dejavnosti kot so igra z magneti na hladilniku, pomivanje oken in druge (odlični predlogi). Zapestje je pri risanju oziroma pisanju po vertikalnih površinah v pravilnem položaju, otrok pa obenem krepi mišice roke in ramenskega obroča. Delo na vertikalnih površinah ima še veliko drugih koristi (res priporočam).

Včasih pa otroci potrebujejo tudi kakšno manjšo vzpodbudo, TRIK. Našemu štiriletniku je zelo všeč ta z robčkom.


Večinoma gre za aktivnosti, ki ste jih na mojem blogu že zasledili, a se mi zdi pomembno, da jih spravim pod to skupno streho. Ne vem, če veste oziroma, če ste bili pozorni, a pedagogika montessori se s triprstnim prijemom ukvarja že v samih začetkih - prve sestavljanke, na primer, imajo čepke ravno zaradi krepitve pravilnega prijema. Res misli na vse ...

Ne grede na to, česa se boste lotili oziroma kaj boste ponudili otroku, pomembno je, da začnete in delate po malem, da ste skupaj z otrokom, da se skupaj igrate. Tudi to je zelo pomembno v obdobju velikih sprememb.

***
Med iskanjem dodatnih informacij o pravilnem prijemu pisala sem naletela na ogromno člankov, blogov in podobnih zapisov delovnih terapevtov. Očitno se v tujini hodi na obravnavo k njim tudi (zgolj?) zaradi težav s prijemom pisala. Morda kdo ve, kako je s tem pri nas? Se pri nas kdo, razen učiteljev (in delovnih terapevtov med rehabilitacijo pri težjih okvarah, zdaj ne štejem teh) ukvarja s prijemom pisala?

V branje vam tako ponujam tudi zapise: 5 nasvetov za izboljšanje otrokovega prijema pisalaaktivnosti za urjenje fine motorike, 12 zabavnih načinov za treniranje pisanja za predšolske otroke, 6 predpisalnih (prewriting) aktivnosti za predšolske otroke, o predbralnih in predpisalnih aktivnostih, Kdaj ponuditi otroku nastavek za pisanje oziroma o nastavkih za pisanje ...

Morda vam pridejo prav tudi nasveti in napotki za levičarje: nasveti za učenje pisanja otrok - levičarjev, učenje pisanja levičarjev, učinki spreobračanje levičarjev v desničarje ...


*** Na mojih fotografijah pogosto niso najlepši prijemi, saj gre za proces, razvoj (posnete so bile v zadnjih nekaj letih) in obenem akcijske fotografije, ne zrežirane. ***



QuickEdit

You Might Also Like

7 komentarjev:

  1. Moj starejši sin je tudi imel težave s triprstnim prijemom in držanjem žlice, barvic... vse je držal s celo pestjo. Obiskuje montessori vrtec, ampak v skupini 1-3 sploh ni imel želje po fini motoriki in za triprstni prijem ni delal nobenih vaj. Ko je prišel v skupino 3-6, se je vzgojiteljica takoj zavzela. Kupila je nastavke za barvice. S temi nastavki je zelo rad risal (prej risanja sploh ni maral) in se naučil pravilno držati pisala. Pa ne samo pisala, od takrat naprej tudi žlico zelo lepo drži (konec jeseni bo star 5 let). Tako da iz mojih izkušenj so nastavki zakon. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Verjetno pri vsakemu kaj drugega deluje :) Objave sem se lotila zaradi opažanj pri prvih domačih nalogah: Eno. Samo. Barvanje. Naš fant ne mara barvat, nikoli prej ni in količina takih nalog (doma+še v šoli)... Ko je bilo najhuje, je zlomil barvico med šiljenjem. Od vse te napetosti in utrujenosti. Takrat sem pomislila, da mogoče same barvice/svinčniki (oz količina takega dela) niso najboljša izbira. Malo sem šla raziskovat in našla vse te delovne terapevtke katerih članke sem polinkala. No saj imajo tudi trikotne (in bolj debele) barvice, ampak se mi zdi da bi lahko (vsaj) popoldne vadil prijem s kakšnim bolj sproščenim opravilom ...

    OdgovoriIzbriši
  3. Pri nas pisanje še sploh ni aktualno, sem se pa spomnila na nasvet delovne terapevtke z vaj na faksu.
    Če otrok preveč pritiska s pisalom na podlago, pisalo oblepijo z "ježkom" - ker tako pisalo manj krčevito stiska, tudi manj pritiska na podlago.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O, hvala, huda ideja! Ja, naš stiska samo, ko je res utrujen - ampak tako ali tako se mi zdi, da ima teh nalog kdaj pa kdaj res preveč ...

      Izbriši
  4. Pozdravljeni.
    Odgovor na vprašanje glede tega kako je s tem pri nas s korekcijo drže pisala in kdo se s tem ukvarja? S tem se ukvarjamo specialni in rehabilitacijski pedagogi. Začnemo že v vrtcu in nadaljujemo v šoli. Z enkrat je tako, da našo pomoč otroci dobijo na podlagi odločbe o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, od januarja 2019 pa pričakujemo spremembe, ker bo v veljavo stopil nov zakon o zgodnji obravnavi.
    Rada bi pohvalila vaš prispevek. Res odlično napisano.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdravljena! Najlepša hvala za informacijo in odziv! Aha, kaj pa otroci brez odločb? Če gre recimo res samo za neprimeren prijem pisala? Da bi dobili neko obravnavo tako, kot jo dobijo za logopeda? Se kaj dela tudi na tem? Saj se po eni strani skoraj banalno že sliši, ampak ko vidim, kako moj sodelavec drži pisalo ... Joj joj ...

      Izbriši
  5. Pozdravljeni. Pomoči brez odločbe žal ni, vsaj redne ne. V vrtcih je vse odvisno od internega dogovora in dobre volje vzgojiteljev, izvajalcev dodatne strokovne pomoči, staršev. V OŠ obstaja možnost skupinske pomoči, ki se izvede 0,5 h/oddelek po predmetniku pri učencih z učno težavo, ki nimajo odločbo. To je ena možnost. Drugače pa žal nič. Čeprav se strinjam z vami, da bi bilo to potrebno, ker je vse več otrok, ki nepravilno držijo pisalo in se nihče s tem strukturirano ne ukvarja.

    OdgovoriIzbriši

xxxx
aaaa Arhiv spletnega dnevnika

Follow @zogice.in.kravate